Pages

Your Ad Here

Saturday, May 29, 2010

Melawat Jiran

Assalamulaikum w.b.t.


Semalam petang aku siket punya baik lah.. plan ajak Si Rakib pergi shooting outdoor kat Bintulu Riverfront. Ingat nak tangkap gamba sunset sambil ambil angin petang. Tapi Si Rakib nie buat hal la pulak, hangin aku dibuat nyer. Masuk kali nie dah dua kali dah cancel, yang lepas aku yang buat hal. huhu.. ;p

So, daripada membuang masa duduk melanguk kat dalam bilik macam zombi depan komputer, aku pon tukar la plan ajak Si Rakib, Kerol dan Syafiq pergi melawat rumah jiran kat hujung padang. Penat kami menapak ke rumah banglo mereka tu, dah la agak jauh.. sempat jugak la berpeluh.. samapai-sampai tuan rumah tak ader la pulak.. yang ader isteri-isteri dan anak-anak jer.

So, alang-alang dah sampai kami masuk la jugak tanpa rase segan silu.. bukan aku sorang, ape nak takut.. tapi terdetik jugak la rase takut kalo-kalo suami dia tibe-tiba balik mengamuk. hihi...
Tak sangka dah lame tak datang melawat tibe-tibe mereka ader baby baru.. comel lagi tu.. so aku lape lagi agi, dok main-main la kejap.. lepas puas main ngan budak-budak tu aku pon ape lagi bla lah.. dah nak magrib dah wei.. mak aku kate tak baik dok umah orang lame-lame..

Gamba ibu bersama anak-anaknya (nak amek dekat takut kena tanduk huhuhu...)


Gambo dua beradik yang mesra alam..hihihihi.. anak emak lain-lain kot

Aha! lupe pulak, semalam petang buat pertama kali nyer aku dapat lihat hornbill secara live dan wild.. tibe-tibe jer nampak dia terbang dekat.. fuyo cantik giler!.. Sempat jugak la aku snap gambar sekeping dua.. tapi tak berapa jelas la sbb lens aku tak berapa sesuai untuk tangkap jarak jauh.. (T_T)

p/s: Hari nie pergi Sibu dan Sarikei, esok baru balik.. so tak ader la update untuk esok yer..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails