Pages

Your Ad Here

Saturday, May 29, 2010

Jalan ke Pasar Sibu



Pagi tadi semasa berada di Pasar Sentral Sibu (salah satu lokasi jalan-jalan pada kali ini), aku di sapa oleh seorang lelaki berbangsa cina. Tekejut e'den dibuat nyer. Tak perasan pon bila dia datang dekat, maklumlah pasar tu memang sesak ngan manusia. Dah nak gawai nie, biase la makcik-makcik dan pokcik-pokcik sibuk mencari barang persiapan untuk perayaan.

Lelaki Cina: Hello, are you from Borneo Post? (local newspaper)

Aku: Erm.. Nop, Why? I'm just a student from UPM.( bluer la jugak muke e'den menjawap soalan dia, sebab mase tu tengah sakan snap gambo)

Lelaki Cina: Owh.. nothing (Dia just bla jer macam tu..)

aku pon tersenyum sambil terkebil-kebil lepas dia bla sabil berbuku di hati 'ape hal pulak?, ader rupe reporter kew aku nih'

Then after that, baru la aku perasan yang dia nie ngah buat lawatan mencemar duli di pasar tu bersama-sama ahli parlimen Sibu yang baru. wahahaha... padan la tanya soalan tu kat aku macam tu.. budget aku cari bahan article ker?.. huhuh tak layak lagi rase nyer nak jadi reporter nie.. tulis report thesis pon tak betul lagi huhhuhu...


Yang dalam ring merah tu la bro yang menyapa aku, yang dalam ring kuning tu YB baru.


Tengok ramai kan?, Nie dah kire lewat dah. Dekat kul 11 lebay.. pon masih ramai orang.. tu baru kat luar kat bahagian dalam lagi sesak


Nie la kenderaan kami orang dari Bintulu ker Sibu.. hihihih bleh caye ker 3 jam naik beca?


Dah dekat musim bola nie, aunty cleaner pon dah bubuh no kat uniform dia.. rupe jersey tak?.. ;p

4 comments:

Qistina Qibtiya said...

salam..hye reporter..kui2,nice pic..cayala unty tu pakai jersey cleaner...hoho.bergaye sungguh...semngt2..

hani bella said...

HAHHAHAHA. naek beca mmg terbaek. jadi reporter langsung ta terbaek. eh lagi satu yg terbaek makcik tu punyeee jerseyy. kehkeh. hebak hebak makcik tuh. soh dye p africa ah masok bola.

Taufik MY said...

Qistina: Camera dan orang nyer belum ckp canggih lagi.. lame tak snap gambo nie.. huhuhu..

Haniey: Dan interview aunty tu dah.. dia kate tak dapat mai sebab penat sambut gawai tak ilang lagi.. huhhu

Qistina Qibtiya said...

oh yeke.....rendah diri nmpk..=p

Related Posts with Thumbnails