Pages

Your Ad Here

Friday, January 29, 2010

Note 38: All about Anton Eko Satrio

WOoOoOo!!.. Gagal mengupdate untuk sekian kalinya, kali nie tak tau nape.. FB bukan penyebab tapi rase nyer malas nak merapu kat blog nie.. Mungkin aku ketandusan idea har..har..har.. (^_^)

Seperti yang aku dah bagi tau dalam keluaran 36, one of my buddy dah pon selamat kembali ke tanah tumpah darah nyer Indonesia.. tidak seperti mereka yang lain dia nie PADI (tafsiran Anton sendiri) huhu...

At 1st, aku jumpe dia mase nak register sambung belajar program siswazah.. Just usha sekali jer.. nampak macam tinggi lampai orang nyer,. huhuhu. Aku tak amek pot sangat ngan mamat nie mase tu, sebab banyak lagi hal registration aku tak satel dok ke hulu ke hilir bawak form macam-macam.. adeh!..

Then, aku pergi jumpe face to face ngan mamat nie mase nak inform pasal kuliah yang kite orang kena attend.. Lecture nyer of course la boss aku kalo tak x-der makna nyer susah payah aku carik mamat nie satu kolej.. huhu..

Aku malas nak cite panjang lebar tentang mamat nie, takut ader orang ingat nie gay story la pulak.. har.. har.. har..

Ok ler secara kesimpulan nyer ape yang aku boleh katakan tentang mamat nie:
  1. Dia nie seorang yang cermat.. sangat-sangat cermat.. tapi sekali sekala boros gak la.. biase ler once in the blue moon (ayseh amek ayat auldry)
  2. Die nie nampak macam ganas and rocker, tapi biler part family sentimental siket.. hu2..
  3. Dia nie ketegak sikit, mungkin terlalu determine kot... tapi kalo pandai bahas ngan dia compen dia cair..
  4. Dia nie tak mudah putus ase.. yer la tak kan boleh gi belajaq jauh-jauh.. dan minum air paye mase pergi sampling..ayor habis
  5. Kuat sukan dan kuat jugak rokok.. macam minum air, kite orang pulak yang risau terutama nyer dak Ima and Auldry.. tapi dia dalam usaha berhenti merokok dah nie.. semoga berjaya!!!
  6. Kadang-kadang dia nie sangat particular tentang kesihatan and certain things.. selalu gak aku selalu kena mare ngan dia sebab gune bekas plastic.. entah ape-ape entah.. cian kat tokey plastic tu.. hu
  7. Nie sangat-sangat penting, macam mana aku boleh hampir terlupa (T_T) DIA NIE SANGAT BERJIWA MUDA.. hahaha..

Ape-ape pon dia nie, sangat la baik sebagai seorang sahabat dan abang (:P) walaupon kadang-kadang kami selalu bercanggah pendapat, it's ok!!... ape la kenangan hidup kalo tak der menda-menda macam nie kan?.. huhu

Semoga Anton Eko Satrio Bin Agus Tri Angono nie berjaya dalam kehidupan nyer yer + jadi ketua keluarga yang baik...





0 comments:

Related Posts with Thumbnails