Pages

Your Ad Here

Friday, June 18, 2010

Balik kampung!!


Assalamulaikum w.b.t.


Fuyo!.. syok nyer balik kampung!!.. rugi sape-sape yang tak ader kampung or somebody yang kat perantauan macam dArLyN, and etc. ;p.. tambah-tambah musim buah nie, lagi la terase rugi tak balik kampung... hihihi..

Balik aje kampung dah ader keje menanti.. Mengutip buah Durian.. Hari-hari itu la keje yang aku buat selepas solat subuh, and petang-petang sebelum magrib.. itu baru durian belum lagi mangis dan lain-lain.. Muhahahaha... Haven kan dudk kampung.. semua nyer free.. tinggal petik, kutip, dan makan aje.. kat rumah dah menjadi tradisi atau kebetulan kot tanam pokok buah-buahan tiap kali ader family members baru.. so memang la banyak pokok kat kampung..

Bile musim durian, mula la rase nak minum air bandung durian, makan sambal tempoyak, aiskrim durian, lempok durian, gula durian dan macam-macam lagi durian.. huhuh

Owh lupe pulak.. pondok buruk kat atas tu aderlah pondok tunggu durian yang dibina mase aku kecik-kecik..tak pernah buat maintainance pon.. so memang dah nak rutuh dah pon.. lagi pon pondok tu just tempat santai-santai kat belakang rumah aje..



Buah durian dalam bakul tu aku kutip dari satu pokok.. Musim durian kali nie just 7 pokok aje yang berbuah.. banyak jugak yang tak berbuah.. majuk kot, nak-nak pokok lame yang buah nyer sedap giler.. ;)



Nie lak bauh cermai..Jarang makan fresh.. Biase nyer jadi jeruk, untuk acar buah mak eden aje..

nie lak mango dalam tin bak kate abg aku.. dah ader yang boleh makan tapi aku tengok aje la... makas nak makan.. kalo lame kat kampung boleh request mak eden buat jem nie.. but of course la aku yang kena jolok kat pokok.. lama tak panjat pokok mangis nie.. hihihihi...

1 comments:

Darlyn said...

Taufik!Nak durian!nak cermai!
nak maggis!wahhhhh!

Related Posts with Thumbnails